
A bizalomépítés
Az emberi és az üzleti kapcsolatok alapja a BIZALOM. A BIZALOM nem más, mint a meggyőződés érzése, hogy egy személy az elvárásainknak, elgondolásainknak megfelelően fog viselkedni, vagy egy esemény az elvárásaink szerint fog alakulni, vagyis a BIZALOM a saját elvárásainkba vetett hit.
A kölcsönös bizalom a jó kapcsolat alapja, amelyet akkor tudunk kialakítani, ha van személyes kapcsolódásunk egymáshoz. Igaz ez a magánéletünkben, és a munkánkban is, legyen szó a társunkról, gyermekünkről, ügyfeleinkről, vagy akár munkatársainkról!Az ÉRTÉKESÍTÉSBEN, különösen olyan termékek esetén, amelyek nem szükségleti termékek, nagy jelentősége van, hogy kialakuljon a bizalom az értékesítő és a vevő (ügyfél) között. Hangsúlyozom, nagy különbség van a (kötelező) szükségleti termékek és a (nem kötelező, nem szükségeleti) úgy nevezett igényalapú termékek értékesítése között. A szükségleti (kötelező) termékek vásárlása esetén is jelentős szerepe van a bizalomnak, amit a termék gyártója, vagy a márkanév alapoz meg - ilyen termékek esetében jól tud működni pl. az online vagy telefonos értékesítés. Ha az igényalapú értékesítést nézzük, mindig jó, ha van személyes kapcsolat az értékesítő és a vevő között, aminek során fel tudjuk mérni az igényeket, hogy arra megoldást javasoljunk. Ezért szoktam azt javasolni pl. a biztosítási vagy pénzügyi tanácsadóknak, hogy amikor anyagi megoldást szeretnének vinni a családokhoz pl. betegség, baleset esetére, akár a gyermekek jövőjének biztosítása vagy az ügyfél nyugdíjának megalapozásához, akkor MINDEN EGYES KAPCSOLATFELVÉTELNEK A SZEMÉLYES TALÁLKOZÓ ELÉRÉSE LEGYEN A CÉLJA.
Emellett én nagyon hiszek abban, hogy az EMBER LEGFONTOSABB ÉRTÉKE SAJÁT MAGA, AZ ÉLETE, AZON BELÜL AZ EGÉSZSÉGE, A NYUGALMA, A BIZTONSÁGA....ezért erről csakis személyesen beszélgessünk. A telefonban nyugodtan mondhatjuk (még állásinterjú időpontjának egyeztetése során is), hogy "Ön sokkal fontosabb annál, minthogy a legnagyobb értékről, az életéről, egészségéről, biztonságáról, jövőjéről telefonon beszéljünk! Ezért javaslom, hogy személyesen folytassuk...(és természetesen jöhet az időpont megajánlása)"
Ahhoz, hogy ezekben a nagyon személyes kérdésekben döntés szülessen az ügyfél (vevő/munkatárs) részéről elengedhetetlen a BIZALOM kialakítása.